tisdag 18 maj 2010

delarna klara


Laurie Lipton. Facelift.







Detta är mina delar. Det är de som jag ska använda mig av i min film. Som jag ska göra nu i veckan är tanken. Det kommer att börja med dem kantigare bitarna. De som har en ojämnare form. Sedan blir bitarna mer och mer jämnare och det är lättare att sätta ihop de med varandra och det finns en självklarhet i slutformen.

Gestaltningen går ut på att visa när man samlar information, intryck, stimuli och att det först bara är och känns och ser ut som separata, enskilda bitar. Men som tillslut kommer att bilda en helhet. Sedan kommer den att gå runt som en loop. Eftersom det är ju det livet gör. Man gör nya saker och samlar hela tiden ny info. Så det är en alltid pågående process som inte har något slut.

Det här är som sagt bara bitarna. Jag har fotograferat de så för att ni ska se vad jag håller på med. Men det är inte likt hur slutresultatet kommer att bli. Idag har jag varit och lånat musik /ljud ifrån biblioteket (tack J). Så får vi se vad det kan bli. Eftersom jag inte kan vara med på utställningen så kommer det inte att visas på en TV-skärm utan det får bli en enklare lösning. Får se vad jag hittar på där.

4 kommentarer:

Sofia sa...

skoj att se! ser med spänning fram emot att se delarna få liv.

ses fredag!

Julia sa...

jag med!! Hoppas det går bra med ljudet!

Åsa Vildblomma sa...

ser fantastiskt ut!! jag tycker helt klart att du ska ha det på en tv oavsett vart du ska vara. det kommer bli grymt bra!!

Beskrivelse av en känsla sa...

Zandra - det här ser väldigt intressant ut! Ser fram emot att få se delarna i rörelse. Mycket spännande.

kram /J