torsdag 29 april 2010

från del till helhet



Det lutar åt en animation. Tänker mig svart och vit. Jag har testat i papp. Bara en skiss, så att ni ser hur jag har tänkt .Det ska vara enkelt. Det jag vill åt är att små delar bildar en helhet. Ett sammanhang. Ett motiv. Vad det är som kommer att bli mitt motiv är jag inte klar med än. Det vet jag inte. Det är inte det som är det viktigaste heller. Utan det jag vill åt är att det som från början kanske började som en luddig abstrakt känsla eller idé senare kan få ta sin plats och bilda ett större sammanhang. Det kan ha funnits med hela ens liv eller precis börjat gro.

Man kan kalla det en aha upplevelse, från ovetande till vetande, okunskap till kunskap, oförståelse till förståelse. Från punkt A till punkt B. Transit.

1 kommentar:

Sofia sa...

Åh, något helt nytt! intressant och enkelt, vilket jag gillar. Ska bli skoj att se live!

ha det fint