onsdag 7 april 2010

katten


Det här en skiss. Har tänkt mig en större variant, och ett annat motiv. Det här vara bara för att testa. Hur har jag kommit fram till det? Jo, hela tiden när jag har tänkt på transit så har jag sett det som att man befinner sig på en punkt och förs vidare från den till en annan. När man kommer från punkt A till punkt B så har man medvetet eller omedvetet lärt sig något nytt. Fått insikt. Det kan vara stora saker eller små saker men man har något mer i bagaget. Det behöver som sagt inte vara en inre livskris utan det kan vara en bilfärd eller en vanlig intetsägande promenad. Den kommer ändå att finns med dig. Jag har varit inne på ord som väntan, kommunikation, ovetande till vetande och det var min kära neuron som startade alltihopa. Allt detta finns fortfarande med.

Jag vill att delar ska bilda en helhet. Det är inte klart hur jag kommer att gå vidare. Men grunden är äntligen påbörjad. Min plan är nu att försöka hitta spännande material och komma på vad motivet ska vara. Det behöver inte vara i form av en blädderbok som jag har gjort den nu. Den kan ta vilken form som helst. Jag vågar nästan inte säga det men det känns som om något har släppt.

Jag var i Alingsås på utställningen Still Films idag. Mycket bra bilder. Inte så bra på deras hemsida, bättre att se dem där.

Inga kommentarer: